Pomoc zákazníkom v nepriaznivej životnej situácii
BVS, a.s., spustila schému na pomoc zákazníkom v núdzi. Jej cieľom je podať pomocnú ruku tým odberateľom, ktorí sa ocitli v ťažkej životnej situácii a majú problém s uhrádzaním faktúr od BVS, a.s.
1. Koho sa pomoc týka?
- Fyzické osoby: okruh potenciálnych žiadateľov, ktorí sa ocitli v náročnej životnej situácií v zmysle sociálnych problémov, či vážnych zdravotných komplikácií.
- Právnické osoby: inštitúcie s 24 hodinovou starostlivosťou o klientov (napríklad nemocnice, domovy sociálnych služieb s nepretržitou prevádzkou).
2. Formy poskytovania pomoci
- Odklad splátok nakumulovaného dlhu. Maximálna doba odkladu splátok je 2 × 12 mesiacov. Odklady sa schvaľujú postupne, tzn. po 12 mesiacoch treba opätovne požiadať o odklad za predpokladu, že nepriaznivá situácia pretrváva. V takom prípade BVS, a.s., žiadosť opätovne prehodnotí. Základnou podmienkou poskytnutia odkladu splatenia dlžnej čiastky je, že riadna spotreba musí byť hradená priebežne a včas.
- Splátkový kalendár. Maximálna doba rozloženia splátok je 36 mesiacov.
- Postupná kombinácia oboch možností. Maximálne časové rozpätie na vyrovnanie dlhu je teda 60 mesiacov. Formu poskytnutej pomoci určuje BVS, a.s., nie žiadateľ.
3. Podmienky pre podanie žiadosti
- Žiadateľ musí mať uzavretý priamy zmluvný vzťah s BVS, a.s.
- Žiadateľ musí spadať do jednej z kategórií zadefinovaných v bode 1.
4. Postup podania žiadosti
- Vyplniť príslušnú žiadosť pre FO alebo PO s vysvetlením situácie, na základe ktorej sa uchádza o pomoc.
- Priložiť dostatočne vierohodný dôkaz o životnej situácií, na základe ktorej podáva žiadosť. Nakoľko téma sociálnych a zdravotných problémov je veľmi citlivá a informácie s ňou súvisiace často podliehajú GDPR, je plne v kompetencií žiadateľa poskytnúť spoločnosti podklady, ktorými svoju žiadosť opodstatňuje.
Po posúdení žiadosti komisiou bude žiadateľovi zaslaná dohoda s návrhom riešenia.
V prípade právnických osôb sa vyžaduje taktiež uznanie dlhu formou notárskej zápisnice.
Ak žiadateľ k dohode nepristúpi, spadá celý prípad naspäť do štandardného procesu vymáhania. Na schválenie žiadosti neexistuje právny nárok, závisí od posúdenia BVS, a.s.
5. Schválenie žiadosti
Schválenie žiadosti a rozhodnutie o forme poskytnutej pomoci podlieha výhradne vyhodnoteniu určenej komisie.