Logo
Úvod Pomoc zákazníkom v nepriaznivej životnej situácii

 

Pomoc zákazníkom v nepriaznivej životnej situácii

 

BVS, a.s., spustila schému na pomoc zákazníkom v núdzi. Jej cieľom je podať pomocnú ruku tým odberateľom, ktorí sa ocitli v ťažkej životnej situácii a majú problém s uhrádzaním faktúr od BVS, a.s.

1. Koho sa pomoc týka?

  • Fyzické osoby: okruh potenciálnych žiadateľov, ktorí sa ocitli v náročnej životnej situácií v zmysle sociálnych problémov, či vážnych zdravotných komplikácií.
  • Právnické osoby: inštitúcie s 24 hodinovou starostlivosťou o klientov (napríklad nemocnice, domovy sociálnych služieb s nepretržitou prevádzkou).

2. Formy poskytovania pomoci

  • Odklad splátok nakumulovaného dlhu. Maximálna doba odkladu splátok je 2 × 12 mesiacov. Odklady sa schvaľujú postupne, tzn. po 12 mesiacoch treba opätovne požiadať o odklad za predpokladu, že nepriaznivá situácia pretrváva. V takom prípade BVS, a.s., žiadosť opätovne prehodnotí. Základnou podmienkou poskytnutia odkladu splatenia dlžnej čiastky je, že riadna spotreba musí byť hradená priebežne a včas.
  • Splátkový kalendár. Maximálna doba rozloženia splátok je 36 mesiacov.
  • Postupná kombinácia oboch možností. Maximálne časové rozpätie na vyrovnanie dlhu je teda 60 mesiacov. Formu poskytnutej pomoci určuje BVS, a.s., nie žiadateľ.

3. Podmienky pre podanie žiadosti

  • Žiadateľ musí mať uzavretý priamy zmluvný vzťah s BVS, a.s.
  • Žiadateľ musí spadať do jednej z kategórií zadefinovaných v bode 1.

4. Postup podania žiadosti

  • Vyplniť príslušnú žiadosť pre FO alebo PO s vysvetlením situácie, na základe ktorej sa uchádza o pomoc.
  • Priložiť dostatočne vierohodný dôkaz o životnej situácií, na základe ktorej podáva žiadosť. Nakoľko téma sociálnych a zdravotných problémov je veľmi citlivá a informácie s ňou súvisiace často podliehajú GDPR, je plne v kompetencií žiadateľa poskytnúť spoločnosti podklady, ktorými svoju žiadosť opodstatňuje.

Po posúdení žiadosti komisiou bude žiadateľovi zaslaná dohoda s návrhom riešenia.

V prípade právnických osôb sa vyžaduje taktiež uznanie dlhu formou notárskej zápisnice.

Ak žiadateľ k dohode nepristúpi, spadá celý prípad naspäť do štandardného procesu vymáhania. Na schválenie žiadosti neexistuje právny nárok, závisí od posúdenia BVS, a.s.

5. Schválenie žiadosti
Schválenie žiadosti a rozhodnutie o forme poskytnutej pomoci podlieha výhradne vyhodnoteniu určenej komisie.

 

Žiadosti o poskytnutie nadštandardných podmienok splácania dlhu