Reklamácia faktúry
Faktúru môžete reklamovať prostredníctvom vyplnenej žiadosti – reklamácie a poslať ju poštou, e-mailom alebo podať osobne s uvedením dôvodu a to obratom, najneskôr do 30 kalendárnych dní od doručenia príslušnej faktúry.
- Najskôr je potrebné overiť, či vyúčtovaný stav na vodomere súhlasí so skutočným stavom na vodomere. Ak je vyúčtovaný stav správny, je potrebné zistiť v histórii fakturácie, či bola spotreba vody v predchádzajúcich faktúrach účtovaná odhadom alebo priemerom. Ak v predchádzajúcom období nebola spotreba vyfakturovaná na základe riadneho odpočtu, v tom prípade vyúčtovaná spotreba vody teraz nie je presne za uvedené obdobie, ale za dlhšie obdobie, a predchádzajúce stanovenie spotreby bolo nízke.
- V reklamácii uveďte skutočný stav na vodomere a priložte fotografiu stavu vodomeru s viditeľným číslom meradla
Reklamácia faktúry nie je dôvodom na jej neuhradenie
Ako predchádzať reklamáciám faktúry
V prípade, ak existovali prekážky pri realizácii odpočtu (napr. auto na šachte, neprítomný majiteľ a pod.) a nájdete si kartičku zanechanú našim pracovníkom, prosíme Vás o bezodkladné nahlásenie stavu na vodomere.
Pre nahlásenie stavu na vodomere využite prednostne Zákaznícky portál BVS
- Stav zaevidujete bez čakania
- v prípade spotreby, ktorá sa vymyká Vašej bežnej spotrebe (na základe predchádzajúcej spotreby) nahráte fotografiu s viditeľným stavom na vodomere, čo Vám zabezpečí bezchybný priebeh fakturácie.
- Vami nahlásený stav bude okamžite zaevidovaný v našom systéme, čo si môžete skontrolovať priamo vo svojom profile bezprostredne po jeho zapísaní.
Odpočet môžete nahlásiť aj zaslaním zanechanej vyplnenej kartičky poštou, telefonicky, emailom
V opačnom prípade bude pre fakturáciu použitý priemer, vypočítaný na základe predchádzajúcej evidovanej spotreby, ktorý je častým dôvodom reklamácií z dôvodu možnej zmeny v spotrebiteľskom správaní v čase.
V prípade, ak v čase uzatvorenia zmluvy s BVS neexistoval napr. názov ulice, resp. číslo domu alebo došlo k zmenám v kontaktných údajoch a pod., prosíme Vás o bezodkladnú aktualizáciu identifikačných údajov o Vás a Vašom odbernom mieste, ktoré nám umožnia identifikovať odberné miesto a vykonať správny odpočet, čim sa vyhnete reklamáciám faktúr vystavených na základe priemeru.
Zmeny môžete realizovať
- Na Zákazníckom portáli,
- Osobne na jednom z našich kontaktných centier,
- Písomne - Žiadosť o zmenu údajov.
Je dôležité vylúčiť poruchu na domácom rozvode vody (t.j. únik vody).
Ako zistiť únik vody:
- zabezpečte, aby nikto na odbernom mieste nebral vodu,
- v tomto čase pôjdete overiť, či vodomer neindikuje prietok pri zatvorených armatúrach,
- v prípade, ak v nehnuteľnosti nik nepoužíva vodu, koliesko momentálneho odberu (čierne koliesko na fotke) sa nesmie hýbať,
- ak vodomer indikuje prietok napriek tomu, že neodoberáte vodu, pravdepodobne máte poruchu na domácom rozvode vody.
Odstránenie poruchy na domácom rozvode je odberateľ povinný si zabezpečiť sám, na vlastné náklady.
- Používajte správny variabilný a špecifický symbol,
- úhradu realizujte v presnej výške tak, ako je uvedené v harmonograme a vystavenej aktuálnej faktúre,
- zaregistrujte sa na Zákazníckom portáli BVS a plaťte faktúry online.